ИКТ отделение

Written by Svetlana_RL on . Posted in Uncategorised

Сегодня ИT-отрасль развивается так стремительно, что требует все больше высококвалифицированных специалистов, способных анализировать и развивать перспективные технологии. Школьное образование в области информационных технологий должно быть моделью современной цифровой среды.

Ришельевский научный лицей как флагман естественно-математического профиля обучения в Одесской области ответил на вызовы времени. В 2018 году мы создали направление обучения «Информационно-коммуникационные технологии» - ИКТ.

Методическое об’єднання учителей информатики лицея (Виктор Е.А., Шумихин С.А., Пенко А.А., Геренко А.А.) вместе с преподавателями факультета математики, физики и информационных технологий ОНУ им. И. И. Мечникова разработали учебный план профильного обучения в 10 – 11 классы. На углубленное изучение информатики в таких классах отведено 6 часов, 4 из которых – на программирование и 2 – на информационные технологии. Были составлены договоры с ведущими ИТ-компаниями Одессы о совместной работе, благодаря которым ученики профильных классов проходили учебную практику и создали собственные проекты. Результатом первых двух лет такой работы стали победы наших учеников:

- Всеукраинская студенческая олимпиада по программированию ACM ICPC 2019 г. (команда лицея заняла I место среди юношеских команд);;

- III (областной) этап Всеукраинских ученических олимпиад по информатике 2019 г. (10 дипломов победителей);

- І V этап Всеукраинских ученических олимпиад по информатике 2019 г. (2 диплома победителей);

- Всеукраинская студенческая олимпиада по программированию ACM ICPC 2020 г.;

- III (областной) этап Всеукраинских ученических олимпиад по информатике 2020 г. (10 дипломов победителей).

- выпущен сборник выпускных ИT-проектов наших учеников.

Сегодня выпускники ИКТ-классов Ришельевского научного лицея работают в ведущих компаниях Одессы и мира. Мы продолжаем развивать направление информационно-коммуникационных технологий. Ведь на наших глазах происходит технологическая революция, навсегда меняющая общество, а потому высококлассные специалисты ИT-сферы востребованы, как никогда.

 

ІКТ відділення

Written by Svetlana_RL on . Posted in Uncategorised

Сьогодні IT-галузь розвивається так стрімко, що потребує все більше висококваліфікованих спеціалістів, здатних аналізувати та розвивати перспективні технології. Шкільна освіта в галузі інформаційних технологій має бути моделлю сучасного цифрового середовища.

Рішельєвський науковий ліцей як флагман природничо-математичного профілю навчання в Одеській області відповів на виклики часу. У 2018 році ми створили напрям навчання «Інформаційно-комунікаційні технології» - ІКТ.

Методичне об’єднання вчителів інформатики ліцею (Віктор Є.О., Шуміхін С.А., Пенко О.А., Геренко О.А.) разом з викладачами факультету математики, фізики та інформаційних технологій ОНУ ім. І. І. Мечникова розробили навчальний план профільного навчання в 10 – 11 класах. На поглиблене вивчення інформатики в таких класах відведено 6 годин, 4 з яких – на програмування і 2 – на інформаційні технології. Були складені договори з провідними ІТ-компаніями Одеси про сумісну роботу, завдяки яким учні профільних класів проходили навчальну практику та створили власні проєкти. Результатом перших двох років такої роботи стали перемоги наших учнів:

- Всеукраїнська студентська олімпіада з програмування ACM ICPC 2019 р. (команда ліцею посіла І місце серед юнацьких команд );;

- ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики 2019 р. (10 дипломів переможців);

- І V етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики 2019 р. (2 дипломи переможців);

- Всеукраїнська студентська олімпіада з програмування ACM ICPC 2020 р.;

- ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з інформатики 2020 р. (10 дипломів переможців).

- випущена збірка випускних IT-проєктів наших учнів.

Сьогодні випускники ІКТ-класів Рішельєвського наукового ліцею працюють у провідних компаніях Одеси і світу. Ми продовжуємо розвивати напрямок інформаційно-комунікаційних технологій. Адже на наших очах відбувається технологічна революція, що назавжди змінює суспільство, а тому висококласні фахівці IT-сфери затребувані, як ніколи.

Информационно-лингвистическое отделение

Written by Svetlana_RL on . Posted in Uncategorised

Информационно-лингвистическое отделение в Ришельевском лицее для тех, кто любит слово и хочет научиться владеть искусством слова в современном информационном обществе.

Ученики этого профиля узнают, как убедительно излагать мысли и влиять на собеседников, научатся писать и анализировать тексты, получат базовые знания в области информационных технологий.

Что будут изучать школьники?

На углубленном уровне украинский язык, английский язык и информатику. У них появятся такие предметы, как основы медиаграмотности, практическая риторика, логика, психолингвистика, комп ютерна лінгвістика.

Развитие основ медиаграмотности одна из главных компетенций современного человека, специалиста любой сферы. Нашей задачей является: 1) помочь ученикам ориентироваться в информационном потоке, находить ту информацию, которой можно доверять, правильно ее обрабатывать и анализировать, используя различные инструменты и алгоритмы; 2) научить школьников писать контент для сайтов, посты для соцсетей и дать возможность попробовать свои силы в разработке собственных проектов и управлении ими.

Изучая практическую риторику, ученики смогут приобрести ценные интеллектуальные навыки: умение аргументировать и ясно излагать свою точку зрения, четко формулировать гипотезу и делать выводы, конструктивно выражать мысли в беседе и споре, технически грамотно и мастерски говорить на широкую аудиторию. Возможно ли это сделать без знания логики – науки, изучающей формы мышления (понятия, суждения, умозаключения) и структуры научного знания (дедуктивные системы, схемы доказательства и т.д.)?!

Важными для современного человека являются знания по психолингвистике  комплексной науки, которая дает ответ на актуальные вопросы: Как связаны язык и мышление? Как люди говорят и как воспринимают чужую речь? Почему у одних получается говорить экспромтом и завоевывать доверие, а у других – нет? Как работает наш мозг с информацией? Как улучшить концентрацию внимания и память? А разве не это – путь к умению взаимодействовать с другими?

Компьютерная лингвистика объединяет компьютерные и лингвистические аспекты современных информационных технологий, использует естественный язык в системах автоматической обработки информации. Дисциплина направлена на решение прикладных лингвистических задач в области искусственного интеллекта, создание электронных языковых ресурсов (корпусов текстов, словарей, лингвистических баз данных, в частности, для систем машинного перевода), автоматизированных систем информационного поиска и их лингвистическое обеспечение.

Информационно-лингвистическое отделение – это возможность получить актуальные знания, умения и навыки по классической филологии, психологии, массовых коммуникаций, речевых и информационных технологий.

 

Лінгвістично-інформаційний напрям

Written by Svetlana_RL on . Posted in Uncategorised

Лінгвістично-інформаційний напрям у Рішельєвському ліцеї д ля тих, хто любить слово і хоче навчитися володіти мистецтвом слова у сучасному інформаційному суспільстві.

Учні цього профілю дізнаються, як переконливо викладати думки та впливати на співрозмовників, навчаться писати й аналізувати тексти, здобудуть базові знання у галузі інформаційних технологій.

Що вивчатимуть школярі?

На поглибленому рівні українську мову, англійську мову та інформатику. У них з являться такі предмети, як основи медіаграмотності, практична риторика, логіка, психолінгвістика, комп ютерна лінгвістика.

Розвиток основ медіаграмотності одна з головних компетенцій сучасної людини, фахівця будь-якої сфери. Нашим завданням є: 1) допомогти учням орієнтуватися в інформаційному потоці, знаходити ту інформацію, якій можна довіряти, правильно її обробляти та аналізувати, використовуючи різні інструменти та алгоритми; 2) навчити школярів писати контент для сайтів, пости для соцмереж та дати можливість спробувати свої сили у розробці власних проєктів і управлінні ними.

Вивчаючи практичну риторику, учні зможуть набути цінних інтелектуальних навичок: уміння аргументувати та ясно викладати свою точку зору, чітко формулювати гіпотезу і робити висновки, конструктивно висловлювати думки у бесіді і суперечці, технічно грамотно і майстерно говорити на широку аудиторію. Чи можливо це зробити без знання логіки – науки, що вивчає форми мислення (поняття, судження, умовиводи) та структури наукового знання (дедуктивні системи, схеми доведення тощо)?!

Важливими для сучасної людини є знання з психолінгвістики комплексної науки, яка дає відповідь на актуальні питання: Як пов язані мова і мислення? Як люди говорять і як сприймають чуже мовлення? Чому в одних виходить говорити експромтом і завойовувати довіру, а в інших – ні? Як працює наш мозок з інформацією? Як поліпшити концентрацію уваги та пам'ять? А хіба не це – шлях до уміння взаємодіяти з іншими?

Комп ютерна лінгвістика поєднує комп ютерні та лінгвістичні аспекти сучасних інформаційних технологій, використовує природну мову в системах автоматичної обробки інформації. Дисципліна спрямована на розв язання прикладних лінгвістичних завдань в царині штучного інтелекту, створення електронних мовних ресурсів (корпусів текстів, словників, лінгвістичних баз даних, зокрема, для систем машинного перекладу), автоматизованих систем інформаційного пошуку та їхнє лінгвістичне забезпечення.

Лінгвістично-інформаційний напрям – це можливість отримати актуальні знання, уміння і навички з класичної філології, психології, масових комунікацій, мовленнєвих та інформаційних технологій.