Олена Філатова, аспірант у Делфтському технічному університеті (Нідерланди)

Випускниця 2006 року, відділення математики

«Увесь викладацький склад ліцею вкладає все найкраще в учнів. Величезне їм за це спасибі! Найдужче на мене вплинули учителі фізики Валерій Якович Колебошин, Вадим Леонідович Манакін, Павло Андрійович Віктор.

Ліцей дав мені величезний багаж не лише предметних знань, а й великий досвід роботи у команді, і міжнародного спілкування під час турнірів з фізики, і почуття відповідальності не тільки за себе, а й за інших. Важливу роль тут відіграє особистий приклад викладачів, які своїм показують любов до тієї справи, якою займаються.

За чотири роки роботи в ліцеї мені пощастило бути одним із кураторів команд на ТЮФі, які були призерами Всеукраїнських турніров, а у 2009 році моя команда отримала бронзу на Міжнародному ТЮФі у Китаї.

Я пишаюся своїм внеском у розробку неінвазівного методу розрахунку напружень у серцевому м’язі. На даний момент цей метод використовується у дослідженнях провідними  медичними центрами Нідерландів».

Кирило Главацький, науковий співробітник університету Квінсленда (Австралія)

Випускник 2000 року, відділення фізики.

«Незважаючи на те, що фізика стала моєю професією, до фізичного класу ліцею я потрапив зовсім випадково. До того моменту фізику я не дуже полюбляв. Але волею випадку, ім’я якому Павлина Львівна Заворотня і Валерій Якович Колебошин, я опинився у фізичному класі.

Озираючись, складно визначити, що саме приваблювало мене в фізиці, але абсолютно точно цього не сталося би без тих учителів, із якими я тут познайомився. Уроки фізики будувалися таким чином, що їх читали два учителі, кожен зі своїм неповторним стилем взаємодії з учнями – Колебошин Валерій Якович і Манакін Вадим Леонідович. Дві людини із зовсім різними характерами, абсолютно різною поведінкою на уроці, змогли створити навчальний процес так, що вони успішно доповнювали один одного як одне ціле. Строгий та проникливий Колебошин встановлював темп, що саме важливо, а ерудований та захоплений Манакін розкривав усі таємниці, чому це важливо. Окрім звичайних уроків, я відвідував факультативи, які вів Альтман Ігор Семенович. Його персональний підхід до кожного учня і те, з яким натхненням він розповідав про різноманітні задачі, не залишали байдужих. Якщо казати про персоналії, то саме ці три викладачі виховали в мені інтерес до фізики.

Якщо не обмежуватися фізикою, то також хотілося б згадати мого класного керівника, учителя математики, Коновалову Асю Лазарівну. Вона – Учитель з великої літери У – була насправді Класним керівником. Вона внесла значний внесок у мою життєву позицію і робила все, щоб ліцей міг пишатися своїми випускниками, навіть якщо їх кар’єра не пов’язана з наукою.

Під час навчання в ліцеї я брав участь у різноманітних інтелектуальних змаганнях. Мені хотілося б відзначити одне, яке суттєво вплинуло на мою подальшу – наукову –  долю. Це – Турніри Юних Фізиків. Побудовані у формі гри, вони, тим не менш, найбільш близькі за духом до реальної наукової діяльності. Тут і командна робота, і необхідність чітко формулювати і захищати свої ідеї, і задачі з реального життєвого досвіду. Але, недивлячись на всі технічні навички, що я здобув у ліцеї завдяки різноманітним інтелектуальним змаганням, турніри та інші олімпіади – це не лише спосіб підготувати учня до майбутньої професії. Також вони цінні самі собою, насамперед, тому, що створюють унікальну форму громадського життя ліцею. «Літні школи», змагання, команди – це своєрідне середовище для дітей із певними інтересами. І в ліцеї це була організовано на вищому рівні.

Завдяки ТЮФу я познайомився зі своїм майбутнім науковим керівником – Кулинським Володимиром Леонідовичем, ще одним викладачем, що неабияк вплинув не лише на мою професіональну долю, а й на сприйняття багатьох речей. Часом незрозумілі міркування, які можна було почути від нього, ховали в собі таку глибину розуміння питань, що хотілося копати глибше і глибше. Масштаби його впливу на мою діяльність можна помітити, наприклад, по тому, що моя наукова спеціалізація – нерівноважна термодинаміка і статфізика – є лише однією з галузей інтересів Кулинського».

Валерія Бочарова, докторантура в Інституті еволюції університету Хайфи (Ізраїль).

Випускниця 2000 року, відділення хімії.

Її вчителі: Катерина Михайлівна Герцман, Юрій Васильович Заворотній

«Ліцей – це свобода творчості і самовираження, жага пізнань і розуміння, що знання – це круто!»

Своїми досягненнями Валерія називає випуск 11-Ф і 11-І класів та захист дисертації.

Ірина Станіславівна Васильєва, учитель хімії в Рішельєвському ліцеї.

Випускниця хімічного класу 1993 року.

«Моїм учителем була Людмила Давидівна Пятковська. Проте викладачем, що надихнув і вплинув на мене, назову мою колегу — Тетяну Вікторівну Цимбал.

Моє життя з самого дитинства тісно переплелося з ліцеєм. Тут я навчалася, потім прийшла працювати. Зважаючи на це, я навіть сказала б, що всі дороги ведуть до ліцею! Тут затишно, тепло і добре.

Ліцей навчає нас, учителів, завжди бути прикладом для дітей, у всьому. Адже наше покликання — нести розумне, добре, вічне.

Уже 12 років працюю в ліцеї, і мої головні досягнення — це, звичайно, діти. Хотілося б виділити Дениса Воропая (срібний призер Всеукраїнської олімпіади з хімії), Євгенію Максимову і Олександра Арсатьянца (бронзових призерів Всеукраїнської олімпіади з хімії)».

Андрій Віталійович Соколов, учитель фізики в Рішельєвському ліцеї.

Випускник фізичного класу 2005 року.

«Учителі, які вплинули на мою долю, — це Віктор Павло Андрійович, Манакін Вадим Леонідович, Маліс Сергій Ілліч.

У ліцеї я зрозумів, що таке правильно навчатися, і тепер мені зовсім нескладно вивчити дещо нове, чи то нова мова програмування чи наука під назвою «педагогіка».

Підготував дві команди-призери Всеукраїнського турніру юних фізиків.

Новини адміністрації